Boek review: The Thousandth Floor

Processed with VSCO with f2 preset

|| Titel: The Thousandth Floor || Schrijfster: Katharine McGee || Bladzijden: 448 || Goodreads ||

The Thousandth Floor volgt 5 verschillende tieners die allemaal op een verschillende verdieping van het gebouw wonen.

Als eerst heb je Avery Fuller. Avery is hÊt perfecte meisje: haar ouders hebben haar genen zou uitgekozen dat ze en heel mooi is en heel slim. Avery woont op de bovenste verdieping beter bekend als de duizendste verdieping. Avery heeft een geheim: ze is hopeloos verliefd op haar adoptiebroer Atlas.

Vervolgens hebben we Leda Cole, de beste vriendin van Avery. Leda draagt een groot geheim bij zich dat ze aan niemand naast haar ouders heeft verteld, zelfs niet aan Avery. In plaats van dat Leda in de zomer bij haar familie was, was ze in een afkickkliniek. Ook Leda heeft een crush op Atlas, maar Avery weet dit niet.

Naast Leda hebben we Eris Dodd-Radson. Eris haar leven valt uit elkaar wanneer een ontdekking haar familie kapot maakt. Eris verhuist met haar moeder naar een lagere verdieping omdat ze niet genoeg geld hebben voor een hogere verdieping. Eris vind het maar niks op de lagere verdieping totdat ze Mariel ontmoet.

Rylin Myers woont samen met haar zusje en doet er alles aan om genoeg geld te verdienen. Wanneer ze wordt gevraagd om op een feestje op een van de bovenste verdiepingen te werken aarzelt ze geen moment want ze weet dat ze veel geld verdiend met dit feestje. Rylin ontmoet een jongen en al snel komt ze erachter dat dit toch meer dan vriendschappelijk is.

Als laatst hebben we Watt Bakradi. Watt is een technicus die online dingen hackt voor geld. Wanneer hij een interessante klus ziet op het internet neemt hij deze aan. Wat Watt niet weet is dat hij door deze klus een net zo ingewikkeld leven krijgt als de mensen die op de bovenste verdiepingen wonen.

Toen ik de reviews van dit boek las voordat ik het boek daadwerkelijk ging lezen, zag ik dat er vaak de serie Gossip Girl werd genoemd. Ik wist natuurlijk niet waarom, maar nu ik het boek heb gelezen snap ik dat eigenlijk wel. In dit boek is er heel veel drama en dat is er in Gossip Girl ook. De personages in dit boek kan je ook met de personages in Gossip Girl vergelijken. Zelf ben ik niet de grootste fan van Gossip Girl, maar ik vond dit boek wel leuk!

Om alleen al met de wereld te beginnen. Het is eigenlijk gewoon de moderne wereld, alleen dan ver in de toekomst. In New York hebben ze een grote toren gebouwd dat een soort stad op zich is. Dit concept vind ik zelf best interessant. Daarnaast hebben is er allerlei technologie bedacht wat ik in onze toekomst nog best zie ontstaan. Het idee dat je een soort telefoon via contactlenzen hebt vind ik super gaaf.

Hoewel er in dit boek veel drama is, is er ook wel spanning. Alle personages zijn op de een of andere manier met elkaar verbonden wat tot veel confrontaties leidt. Een aantal personages zoals Leda en Eris lopen met een geheim rond wat ze aan niemand vertellen, maar uiteindelijk wel naar boven komt. Door al deze geheimen vind er iets plaats aan het einde van het verhaal wat me echt doet verlangen naar het tweede deel.

Ik gaf dit boek 5 sterren: de wereld, de personages en het plot waren allemaal fantastisch!

blog-aflsuiter

Geef een reactie

