Books that made me cry

Er zijn boeken die mij echt aan het huilen hebben gekregen, maar er zijn er ook een aantal waar er gewoon een traan over mijn wang rolde. Ik heb twee lijstjes gemaakt: een met boeken die mij echt aan het huilen hebben gekregen en een met boeken waar ik gewoon een traantje liet.

Boeken waarbij ik écht moest huilen

shadowkiss TheOne_GreyTitle.indd on-the-fence clockwork-prince clockwork-princess if-i-stay

  • Shadowkiss – Richelle Mead
    Bovenaan dit lijstje staat Shadowkiss van Richelle Mead. Shadowkiss is het derde boek in de Vampire Academy serie. Deze serie is naast Harry Potter mijn favoriete serie. Door de gebeurtenis aan het eind van dit boek brak mijn hart echt. Ik ben zo gehecht aan de karakters en ik houd echt van ze. Ik heb dit boek nu twee keer gelezen en twee keer moest ik heel hard huilen!
  • The one – Kiera Cass
    Aan het eind van The One moest ik ook huilen, surprise surprise. Ik leefde zo met America mee dat ik het gewoon niet kon laten om niet te huilen.
  • On the Fence – Kasie West
    Dit boek las ik afgelopen zomer gelijk nadat ik The Summer I Turned Pretty uit las. Slechte keuze was dit eigenlijk. Ik was nog een beetje, beetje heel erg, emotioneel van dit boek waardoor ik al bij het kleinste dingetje moest huilen, oeps.
  • The Summer I Turned Pretty – Jenny Han
    What do I need to say? Het enige wat ik kan zeggen is dat ik dit boek op de camping las en onze buurjongen zat ook voor de caravan. Ik was dit boek dus aan het lezen en ik moest me echt inhouden om niet in huilen uit te barsten, was wel een beetje ongemakkelijk ja
  • Clockwork Prince – Cassandra Clare
    Ook over dit boek ga ik niet te veel zeggen want ik kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen. In dit boek moet Tessa een bepaalde keuze maken die zo hartverscheurend is dat je eigen hart eigenlijk ook in stukjes breekt.
  • Clockwork Princess – Cassandra Clare
    Dit boek is hetzelfde als Shadowkiss. Ik was zo gehecht aan de karakters in dit boek dat aan het eind een bepaalde gebeurtenis gewoon mijn hart brak.
  • If I stay – Gayle Forman
    Ik denk dat dit boek voor zich spreekt? Oh man, ik ben echt een sucker voor liefdesverhalen

Boeken waarbij ik een traan moest laten

anna-and-the-french-kiss-triologie the-hunger-games the-girl-in-the-blue-coat ps-i-like-you

  • Anna and the french kiss trilogie – Stephanie Perkins
    Bij elk boek uit deze trilogie moest ik wel een traan laten. Stephanie weet het zo te vertellen dat je het zelf ook voelt en je dus ook heel erg meeleeft met de personen in deze boeken.
  • The Hunger Games – Suzanne Collins
    Bij dit boek moest ik meerdere keren huilen. Aan het begin van het boek gebeurd er iets wat ik gewoon zo lief vond dat de tranen me al in de ogen stonden. In het midden van dit boek gebeurde er ook iets waardoor ik wel een aantal tranen heb laten ontsnappen.
  • The Girl in the blue coat – Monica Hesse
    Als je van historical fiction houd, dan raad ik je dit boek aan. Het gaat over een meisje in de oorlog die een vermist meisje moet opsporen wat leidt tot veel schokkende ontdekkingen. Een van die ontdekkingen heeft mij aan het huilen gemaakt.
  • P.S. I like you – Kasie West
    Kasie West kan net zoals Stephanie Perkins bepaalde gevoelens zo goed omschrijven dat je gewoon hetzelfde voelt als de personen in het boek. Ik kon het gewoon niet laten om niet een traan te laten gaan.

blog-aflsuiter

2 gedachtes over “Books that made me cry

  1. The Infernal Devices is inderdaad een beetje hartbrekend. Voor mij zijn er weinig boeken waarbij ik een traantje laat, laat staan echt huilen. Maar bij The Book Thief zat ik bijna te huilen in de trein, haha.

    Like

Geef een reactie

