Review: The Assassin’s Blade

Processed with VSCO with f2 preset

|| Titel: The Assassin’s Blade || Schrijfster: Sarah J. Maas || Bladzijden: 448 || Goodreads ||

The Assassin’s Blade is de prequel van Throne of Glass en bevat 5 verhalen:

The Assassin and the Pirate Lord
Dit eerste verhaal gaat over Celaena en Sam die op pad zijn gestuurd door Arobynn, hun baas. Ze krijgen te maken met de gevaarlijkste piraat: Rolfe. Ik vond dit verhaal persoonlijk een van de mindere. De acties van Celaena vond ik wel echt badass. Ik zou het persoonlijk niet durven om dat te flikken. (Als je dit boek hebt gelezen snap je wel wat ik bedoel)

The Assassin and the Healer
Dit verhaal gaat over Celaena nadat ze terug is van de missie die ze samen met Sam moest doen in het eerste verhaal. Arobynn heeft haar weggestuurd en in dit verhaal zie je hoe Celaena moet wachten. Ze ontmoet een meisje van haar eigen leeftijd en leert haar verhaal kennen. Het meisje werkt bij een bar om geld te verdienen voor haar reis naar een school voor helers. Celeana leert het meisje hoe ze zichzelf moet verdedigen en geeft haar advies mee. Meer kan ik eigenlijk niet echt zeggen over dit verhaal zonder te spoilen. Dit verhaal vond ik het minst leuk.

The Assassin and the Desert
Dit is mijn favoriet, sowieso! Celaena gaat naar de woestijn waar een trainingsgebouw zit vol met assassins. Deze assassins worden ook wel de Silence Assassins genoemd en met een reden. De meeste assassins praten niet en de baas van deze assassins wordt ook wel de Silence Master genoemd. Hij heeft een speciaal soort van trainingsmethode, maar hij traint nauwelijks assassins zelf. Wat ik zo leuk vond aan dit verhaal is dat er vriendschap, verraad en liefde naar boven komt.

The Assassin and the Underworld
Dit verhaal gaat over Celaena en Sam die samen een missie krijgen van Arobynn. Ze moeten iemand vermoorden die zogenaamd documenten aan iemand geeft met belangrijke informatie, zoals namen van mensen die tegen de slavenhandel zijn.Β Arobynn, waarom, WAAROM?!?! Ook in dit verhaal komen verraad en liefde naar boven.

The Assassin and the Empire
In dit laatste verhaal lees je hoe Celaena en Sam een klus aannemen om geld te verdienen. Ze moeten twee belangrijke en sterke Assassin’s vermoorden, maar dit gaat niet zoals gepland. Waarom gaan de leuke mensen altijd dood? Waarom? Ik vond het leuk om te lezen hoe Celaena in Endovier terecht is gekomen. Ik vond het natuurlijk niet leuk voor Celaena maar je snap het wel. Deze was echt heftig en hartverscheurend.

Ik heb dit boek 4 sterren gegeven.

blog-aflsuiter

Een gedachte over “Review: The Assassin’s Blade