Rip it or ship it.

rip-it-ship-it

(bron)

Hoihoi, vorige week was ik bij Jolien (alongthepages) en wij vonden het leuk om samen een tag te doen. Wij hebben gekozen voor de rip it or ship it tag.

Magnus Bane (TID en TMI) & Jacob (Miss Peregrine)
Jolien: Uhhhhh, beetje pedofiel die Magnus. Als Jacob ouder zou zijn zou het denk ik wel een leuk koppel maken. Je zit dan wel met het probleem dat Magnus immortal is. Rip it.
Laura: Oh nee, nee nee nee! Rip it.

Jacob Black (Twilight) & Dorian (Throne of Glass)
Jolien: Ship it! Niet te veel, maar wel iets. Ik denk dat als Dorian ook iets speciaals had gehad zoals van gedaante veranderen dan zou het nog leuker zijn.
Laura: Ik zie Dorian het liefst met niemand anders dan Celaena, dus rip it.

Edward Cullen (Twilight) & Newt Scamander (Fantastic Beasts)
Jolien: Ik weet niet zoveel van Newt af. Van wat ik van hem heb gehoord zou ik hem wel met Edward shippen. Maar hier is dus niet heel veel over te zeggen omdat ik Fantastic beasts niet heb gelezen.
Laura: Ik weet het niet. Ik zie Newt Scamander eigenlijk niet echt met iemand samen. Dus rip it. I’m sorry.

Will Traynor (Me before you) & Cath (Fangirl)
Jolien: Ik zou dit wel shippen. Al is Cath wel iets te jong voor Will, denk ik toch dat Cath wel in een goede staat zou zijn dat ze voor Will zou kunnen zorgen.
Laura: Ooh deze is lastig! Ik denk dat ik het wel zou shippen als Will wat jonger zou zijn of Cath wat ouder zou zijn. Dus ship it.

Rowan (Throne of Glass) & Eleanor (Eleanor and Park)
Jolien: Okay dit is een lastige. Rowan is in Heir of Fire nogal abusive en Eleanor komt van een familie met een vader die nogal abusive is dus idk met deze. Ik denk dat dit een rip it word, ook gewoon vanwege het leeftijdsverschil.
Laura: Deze is interessant. Rowan is echt zo’n jongen die je zou beschermen wanneer het nodig is en Eleanor is een meisje die dat wel zou kunnen gebruiken. Ik ship deze, want ik zie ze best samen.

baby_rowan_by_taratjah-d99awlk

(bron)

Penelope (Carry on) & Katniss Everdeen (The Hunger Games)
Jolien: Dit is echt een totale rip it. Ik denk niet dat Penelope heel erg ver gaat komen in de wereld van Katniss of vise versa. Al moet ik wil zeggen dat de leeftijd opzich best redelijk bij elkaar zit. maar voor nu is het een rip it.
Laura: Het is al een tijdje geleden dat ik Carry On heb gelezen, dus ik kan me Penelope niet super goed meer herinneren, maar ik weet nog wel dat Penelope erg slim is. Katniss is super eigenwijs en laat niet snel anderen binnen. Ik rip dit.

Celaena Sardothien (Throne of Glass) & Jace Herondale (The Mortal Instruments)
Jolien: Opzich zie ik dit nog wel gebeuren. Beide badass, beide kunnen ze vechten. Dit is tot nu toe nog de beste die ik heb gezien. Ze zouden hier een ding van moeten maken hihi. Ship it!
Laura: SHIP IT! Dit is echt perfection. Ookal zie ik Celaena het liefst met Dorian, vind ik deze ship echt geweldig. Celaena en Jace zijn allebei heel erg sarcastisch en badass.

Harry Potter (Harry Potter) & Will Herondale (The Infernal Devices)
Jolien: Praten we nu over de oude Harry Potter of over de jonge? De oude zou wel kunnen, omdat ze denk ik wel met elkaar over weg zouden kunnen. als Harry nog jong was had ik het niet gedaan vanwege tja, de leeftijd. Maar voor oude Harry Ship it!
Laura: Oh help, nee Will en Harry? Nee. Will en Tessa? Ja. Harry en Draco? Ja.

Bella Swan (Twilight) & James Potter (Harry Potter and the Cursed Child)
Jolien: Opzich zou ik dit wel shippen. Aangezien Bella al gewend is aan rare dingen zoals vampieren en weerwolven, en omdat James überhaupt al iets raars is eigenlijk, denk ik dat dit setje wel goed bij elkaar zou passen. Dus, Ship it.
Laura: Bella Bella Bella, what have you done? Nee ik rip dit. Bella is te oud voor James en James is te jong voor Bella.

Marco (The Night Circus) & Primrose Everdeen (The Hunger Games)
Jolien: Voor deze Marco neem ik even de jonge versie van Marco aan het begin van het boek aangezien het anders hetzelfde geval wordt als bij Magnus Bane en Jacob. Ik denk dat dit ook wel een leuk setje is als ik Primrose neem wanneer ze ongeveer 15/16 is. Aangezien Marco eerst ook niets van Celia’s magie afwist zou het net zo’n geval kunnen zijn dat hij dus ook met normale mensen zo om kan gaan. dus ik Ship deze.
Laura: Ik heb The Night Circus niet gelezen dus ik kan hier eigenlijk niks over zeggen. Ik weet wel dat als Primrose oud zou zijn geworden dat ze een lieve jongen verdiend die om haar geeft en alles voor haar zou willen doen. Ik rip dit dus.

Geef een reactie

